(WeBlo) Nieuw TV seizoen zuigt!

Hallo Bloggers en niet-Bloggers,

Dit is mijn eerste WeBlo, WeekBlog, waar ik het nieuws van de week doorspit en natuurlijk mijn mening over geef.

Go Lady Gaga, Go!

Lady Gaga heeft nu al een goed jaar achter de rug. TwitterKoningin (Twitter Queen) en nu meteen acht prijzen in één avond! Alleen de band de a-ha lukte dat. Twee Grammy’s, vergeet dat niet. En binnen twee jaar, een eigen parfum! Lady Gaga gaat met Coty Inc. werken. Dat zegt De Standaard Online of het waar is? Dat zullen we zien in 2012.

Ook wat erg Lady Gaga-ig is, was de vleesjurk van mevrouw haarzelf, op de MTV Music Awards. Ik snap alleen niet waar al dat rumoer over gaat van die jurk van vlees. Laat haar lekker vleesjurken dragen, als het maar niet gaat stinken.
Voor de lezers die dit wel leuk vinden, wilt Paul de Leeuw wel eventjes uitleggen hoe je een eigen vleeshoed moet maken:

(Klik hier voor filmpje)

Koefnoen

KoefnoenNieuwe afleveringen van Koefnoen zijn er! Vorige week was de eerste. Maar mijn hoge verwachtingen zijn niet in vervulling gegaan. Het was een aflevering waar je dacht, nu komt ‘t, maar nee hoor. Het was al weer afgelopen. En zelfs mijn favoriete deel van Koefnoen, de Rapservice, viel me vies tegen.

Hier het slechtste deel, naar mijn mening, van aflevering 1:

SBS6 kan de pot op!!!

SBS6 kan de pot op!

SBS6 is de meester in verzinnen van originele reclames. Eerst was er op RTL, toen er nog Idols was, die Rexona reclame die je naast je beeldscherm af en toe zag op komen. Nu telkens op SBS6 programma’s zie af en toe reclame voor tv-series, zoals Popstars. Linksboven zie men dan een balkje met daar op geschreven Popstars, vrijdagavond is Popstarsavond, 20.30, mis het niet!. Heel fijn als je Two and a Half Man aan het kijken bent. Maar een paar dagen geleden zat ik relaxt een film te kijken. Op de wel beruchte zender SBS6. De TV Draait Door laat het je zien:

Fragment begint op 3:00.

“De christenen willen ons land inpikken en kaffers van ons maken!”

Dinsdag 14 september. Ik pak de linkse krant De Pers en zie op pagina vier met koeienletters: “Ga toch weg met jullie kerk!” staan. Ik als nieuws-junkie gaat het lezen.

De Pers / 14 sept. '10 / Pag. 4

Het Krantenartikel

Het gaat over boze moslims die geen kerk willen in hun land (Indonesië). Er is daar in het plaatsje Bekasi geen kerk, terwijl er wel christenen rondlopen. Zij bidden dan op de zondag op een grasveldje. Sommige moslims helpen de christelijke gelovigen tegen de extremisten.

Ik citeer:

Volgens seculiere Indonesiërs legt de regering van president Yudhoyono de extremisten geen strobreed in de weg, omdat ze van hen afhankelijk is. Maar de ultraorthodoxe moslims menen juist dat de overheid hén in de steek laat. ‘Waarom ziet die niet in dat het hier helemaal fout gaat? Dat die christenen ons land willen inpikken om er één groot christelijk bolwerk van maken?’ Vervang de woorden ‘christenen’ en ‘christelijk’ door ‘moslims en ‘islamitisch’ en je bent weer in New York.

Hmm? Ik moest even nadenken wat ik nou net las. In Nederland zijn er ongeveer 400 ± moskeeën. In Indonesië, misschien 10?
Wat ik wil zeggen is, Nederland zegt dat iedereen vrijheid van godsdienst heeft. Dus er zijn kerken, synagoges en moskeeën. Maar in Indonesië verbieden ze kerken? Waarom zal dan de Nederlandse regering nog moskeeën bouwen? Het moet wel van alle twee de kanten komen.

Ik eindig deze WeBlo met dit:

“No mosque here!”

Geert Wilders, 11/sept/2010, nos.nl

Over The Writtenaar

Ik ben anoniem, en een Blogger. Een ... annonieme Blogger. Bekijk alle berichten van The Writtenaar

Geef een reactie

