(WeBlo) Politiek… Bah!

Hallo Bloggers en niet-Bloggers,

Deze week stond in het teken van het nieuwe kabinet Verhagen-Rutte I, met gedoogsteun van de PVV.
Wat ik er van vindt? Nou ja, ik heb de persconferentie gezien van het Gedoog- en Regeerakkoord.

Politiek 113 dagen

Mark en Maxime Wilders

Mooi stukje Photoshop

Verdorie zeg. Zoveel heisa over CDA met VVD en steun van PVV.
Sommige mensen snappen nog niet echt goed wat gedoogsteun is. Ik heb het hier geprobeerd uit te leggen.

Mark en Maxime zitten op een bankje van het schoolplein. Ze zitten te praten over die chick in de derde klas. Zij zitten nog in de tweede. Maar daar komt Geert.
“Hey Geert!” roept Mark.
“Hey Mark, Maxime,” en Geert komt er bij zitten. “Waar hadden jullie het over?”
“Over dat lekkere wijf in de derde,” zegt Maxime tegen Geert alsof hij niet wou dat hij er mee zal bemoeien.
“Over Femke?” De twee knikken. “Da’s echt een bitch, met zijn stomme vriendje Job. Hoeveel puisten kun je wel op één gezicht hebben?”
Maxime haalt zijn klas erbij. “Wat is er?” vraagt Geert aan Mark. Maxime is namelijk weggelopen. “Je moet niet zo over Job praten. Het is zijn neef.”
“Ja, dus? Ik zeg wat ik wil.”
“Ik neem er afstand van,” zegt Mark. Zijn besluit staat vast. Maxime komt weer teruglopen, “Geert, ik wil wel je vriend zijn. En mijn klasgenoten 68 procent over eens, maar ze willen wel dat wij daar geen problemen zullen over hebben.”

Zo is het toch? Ze zijn dikke vrienden, maar als het te heet wordt onder de voeten, zoals in dit voorbeeld over Job, en in de realiteit over de islam, dan willen ze er niks mee te maken hebben.

Maar goed, eindelijk hebben ze het op een akkoordje gesloten. Maar de PVV’ers, VVD’ers, PVV-stemmers en VVD-stemmers (en de meeste CDA-stemmers) kunnen nog niet rustig slapen. De twee die uit volle mond ‘Nee,’ zeiden over de samenwerking met PVV houden voet bij stuk.
To be continue…

“Het gaat niet over Meneertje Paul”

Paul de LeeuwPaul de Leeuw. U kent hem wel. De hufter, de dikzak, de grappige maar toch serieuze presentator. Misschien is het voor sommige De Leeuw-haters onbegrijpelijk, maar ik ben een fan. Niet zozeer dat ik een gigantische poster in mijn kamer van hem hebt, nee. Ik vind het gewoon leuk om naar hem te kijken op televisie.
En ik zal het appreciëren als Paul de Leeuw dit leest. Want ik zal proberen opbouwende kritiek te geven. Over hem, maar ook over zijn nieuwe late-night show; de MaDiWoDoVrijdagShow.

Als de show begint is het meteen rumoerig, dat is men gewent van De Leeuw want in Lieve Paul was het ook niet echt altijd rustig. Aan het begin gaat hij het nieuws vertellen, wat vaak gewoon onverstaanbaar is. In de eerste 5 afleveringen zei hij eerst wie er allemaal te gast waren en pas na de begintune wat het actueel nieuws was.
Ook heb ik gemerkt als er iemand op de bank zit, voor een interview, dan zit Paul bijna nooit op de bank. Meestal zit hij dan naast Filemon of Erben die nu helaas weg is.

Ook vind ik dat Paul soms even stil moet zijn. Er teveel aandacht aan hém gegeven. Als bijvoorbeeld Filemon iets serieus wilt vertellen dan gaat Paul er lekker doorheen. Meestal grappig bedoeld, maar hij gaat te lang door.
Als BNN, VARA, Nederland 3, Filemon en Paul zelf willen dat er meer succes komt, zoals meer kijkcijfer. Dan zal Paul af en toe toch echt zijn kop moeten houden.

De programma’s Mooi! Weer de Leeuw, Lieve Paul, X De Leeuw en al die andere tv-programma’s die Paul heeft gemaakt, gaat over Paul. Maar nu heeft hij een late-night show. Het gaat niet over Meneertje Paul, maar over de gasten.

Gamen goed voor het brein?

Ik heb goed nieuws voor gamers. Specifiek voor COD-spelers (Call of Duty), want het blijkt uit een artikeltje van de Sp!ts van dinsdag 28 sept. 2010, dat ‘het spelen van games er (…) voor zorgt dat de hersens sneller werken’. Dat blijkt uit een studie uit opdracht van de Universiteit van Rochester.

Ik citeer:

Het ‘herprogrammeren’ van de hersenen zou volgens wetenschappers van pas kunnen komen bij de behandeling van Alzheimer. In theorie zouden gezonde gedeeltes van de hersenen van patiënten kunnen worden getraind om bewegingstaken over te nemen van de zijkanten van het brein.

Is dat niet cool? Dus eerst was het slecht om te gamen, want je kreeg vierkante ogen. Maar nu heeft men tegenspraak, ‘Het is goed voor m’n brein, mama’.

Ik eindig deze WeBlo met de volgende citaat:

“Eén van de voordelen van in het buitenland wonen is, dat je bij het televisiekijken de reclame tenminste niet snapt.”

Woody Allen, datum onbekend, www.citaten.net

Over The Writtenaar

Ik ben anoniem, en een Blogger. Een ... annonieme Blogger. Bekijk alle berichten van The Writtenaar

Geef een reactie

